Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków i Trójmiasto wspólnie polecają się na te wakacje. Rusza współpraca promocyjna

OPRAC.: (MA)
Małgorzata Mrowiec
Kraków oraz Gdańsk, Gdynia i Sopot deklarują współpracę promocyjną w obecnym letnim sezonie turystycznym. Do przyjazdu do stolicy Małopolski już namawiają m.in. publikacje w biuletynie miejskim „Przepis na Sopot”. Kraków będzie z kolei zachęcał do odwiedzin w Trójmieście. W naszym mieście zagości m.in. kampania promocyjna Sopotu, której hasło brzmi: Sopot Naturalnie Kulturalny. Celem podjętej współpracy jest ożywienie kulturalne i gospodarcze miast w trudnym czasie pandemii koronawirusa.

FLESZ - Kryzys w branży taxi. Nawet 80% mniej kursów

od 16 lat

O inauguracji współpracy międzymiastowej poinformowali w czwartek Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa oraz Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu. „Mamy nadzieję, że nasz wspólny wysiłek przyczyni się do wzrostu zainteresowania różnorodną ofertą naszych miast, a tym samym do pobudzenia popytu na usługi oferowane przez sektor kultury i lokalnych przedsiębiorców” – zapisano w deklaracji o współpracy.

Kraków oraz Gdańsk, Gdynia i Sopot chcą się wzajemnie wspierać w kwestiach prowadzenia działań informacyjnych, organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym i społecznym, a także innych inicjatyw, które mają służyć poprawie sytuacji społeczno-ekonomicznej. Jak przypomina krakowski magistrat, z powodu pandemii koronawirusa w trudnym położeniu znalazły się instytucje kultury oraz przedsiębiorcy, a branża turystyczna to dziś jeden z najbardziej dotkniętych kryzysem sektorów gospodarki.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że większość respondentów, którzy zdecydują się w wakacje na wyjazd poza swoje miejsce zamieszkania, wybierze tereny o charakterze wypoczynkowym – rejony nadmorskie, pojezierza oraz góry.

– W tym porozumieniu chodzi zatem o to, by północ i południe Polski zwarły swoje promocyjne szeregi i wzajemnie sobie pomogły w tym trudnym dla miast i branży turystycznej momencie – powiedział Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.

Z kolei Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu podkreśla, że ten sezon jest wyjątkowy pod wieloma względami. – Nigdy nie staliśmy przed takimi wyzwaniami jak teraz. Bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze i dlatego będziemy w swojej kampanii przypominać, że Sopot to także piękne lasy, hipodrom, kilometry ścieżek rowerowych, błonia czy parki. Będziemy zachęcać do spędzania wolnego czasu aktywnie i właśnie w plenerach – mówi.

Kampania „Sopot Naturalnie Kulturalny” będzie zachęcać, by w tym nadmorskim kurorcie podczas wakacji skorzystać z przygotowanych przez miasto m.in. wydarzeń kulturalnych (festiwale, kino na molo, koncerty) czy sportowych i rekreacyjnych (siatkówka na plaży, pikniki) organizowanych w zielonych przestrzeniach miasta i na plażach.

Natomiast np. Gdynia będzie obecna w Krakowie z kampanią Wybierz voucher w Gdyni. Gdyńscy hotelarze, restauratorzy i organizatorzy czasu wolnego proponują zakup voucherów z bonusem do wykorzystania w przyszłości.

Jeśli chodzi o promocję Krakowa, to w trójmiejskiej przestrzeni publicznej i miejskich mediach zaplanowana jest kampania „Kraków nieodkryty”, połączona z akcją #zwiedzajKrakow, w ramach której odwiedzający nasze miasto mogą liczyć na 20-procentową zniżkę na rozmaite atrakcje. Na liście partnerów programu udzielających rabatów znalazły się m.in. muzea (wyjątkiem jest Zamek Królewski na Wawelu, który zamiast zniżki przy zakupie biletu wstępu proponuje dodatkowy bilet na Basztę Sandomierską albo do Ogrodów Królewskich), obiekty noclegowe, kawiarnie i restauracje, a także sklepy czy usługi przewodnickie.

W ramach zapoczątkowanej właśnie współpracy do przyjazdu do stolicy Małopolski Trójmiasto będzie namawiać za pomocą m.in. publikacji w biuletynie miejskim Sopotu, citylightów w Gdańsku, bramownic nad drogami i miejskich żagli na skwerze Kościuszki w Gdyni. Kraków będzie reklamowany na stronach internetowych i w mediach społecznościowych miast partnerów akcji. Podobnie też Kraków będzie promował Trójmiasto.

– Dodatkowo w Sopocie Kraków zaprezentuje się z najlepszymi towarami eksportowymi – będzie coś muzycznego, teatralnego, filmowego i okrasimy to jeszcze najsmaczniejszym symbolem miasta – mówi Andrzej Kulig. Jak zapowiada wiceprezydent, największe nasilenie działań promocyjnych nastąpi w sierpniu, tak aby każde miasto miało szansę na maksymalne wydłużenie sezonu turystycznego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków i Trójmiasto wspólnie polecają się na te wakacje. Rusza współpraca promocyjna - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto