Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kampania "Moda na odblaski" w Białymstoku. Dzieci uczyły się bezpiecznych zachowań

Robert Orzechowski
Julo
9 listopada w Białymstoku odbywały się bezpłatne zajęcia dla dzieci ze szkół podstawowych, w ramach projektu „Moda na odblaski”.

Celem kampanii jest edukacja najmłodszych w zakresie bezpiecznych zachowań na drodze oraz obowiązku noszenia elementów odblaskowych. Program jest organizowany przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Ministerstwo Infrastruktury.

Dzieci z klas 1 - 4 będą uczestniczyły w 45 minutowych zajęciach, podczas których zapoznają się z tematyką: przepisów i zasad ruchu drogowego, bezpiecznego poruszania się po drodze oraz sposobu działania elementów odblaskowych. Każde dziecko otrzyma elementy odblaskowe, m.in. naklejki odblaskowe, kamizelki czy kaski.

„Białystok to kolejne miasto na mapie naszej kampanii Moda na odblaski, w którym chcemy edukować dzieci w zakresie bezpiecznego poruszania się po naszych drogach. W Polsce wciąż jest bardzo niski poziom świadomości potrzeby noszenia elementów odblaskowych, a przecież właśnie ten mały gadżet może uratować nasze życie. Aż 70% ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w całym kraju stanowią piesi, a przecież można temu zapobiec. Dbanie o bezpieczeństwo to nie tylko walka z nadmierną prędkością kierowców, to także obowiązki pieszych, zwłaszcza dzieci, w zakresie poruszania się na drodze i noszenia elementów odblaskowych” – mówi Tomasz Kalinowski Konsultant PR w Krajowej Radzie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Zgodnie z art. 43. ust.1 Kodeksu Drogowego każde dziecko do 15. roku życia – poruszające się po zmroku po drodze – ma obowiązek noszenia elementów odblaskowych w widocznym miejscu. Noszenie odblasków znacznie poprawia widoczność, a tym samym bezpieczeństwo na drodze. Dla porównania, osoba nosząca odblask dla kierowcy widoczna jest z odległości 150 metrów – a bez niego zauważalna jest dopiero z odległości 20 metrów. Statystyki policji są alarmujące – w sumie, co roku na polskich drogach ginie aż 300 dzieci – to pokazuje jak ważne jest promowanie bezpieczeństwa.

Kampania celowo jest prowadzona w okresie jesiennym - ze względu na szybko zapadający zmrok i pogarszające się warunki atmosferyczne, które często są przyczyną wypadków. W szkoleniach weźmie udział około 1000 dzieci z całej Polski. „Moda na odblaski” realizowana jest w ramach flagowego projektu KRBRD „Włącz myślenie” – promującego wśród kierowców i pozostałych użytkowników ruchu drogowego odpowiedzialność i przepisowe poruszanie się po drogach.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Napisz!
Wiesz coś więcej napisz
Poinforuj nas o swojej imprezie
Dodaj za darmo swoją firmę do naszej bazy

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kampania "Moda na odblaski" w Białymstoku. Dzieci uczyły się bezpiecznych zachowań - Białystok Nasze Miasto

Wróć na bialystok.naszemiasto.pl Nasze Miasto